Výsledky vyhledávání pro dotaz studietextkáva:

Výsledky vyhledávání v sekci: Blog

Masivní nová studie o 347 077 lidech právě odhalila přesně, kolik kávy byste měli pít každý den. (Než zdravotní rizika převáží přínosy)

Možná to čtete s telefonem v jedné ruce a šálkem kávy v druhé , nebo když se vydáte z práce, setkáte se s kolegou za prací. Pokud tomu tak je, máme několik velmi dobrých zpráv - i když možná s malou námitkou.Během několika posledních let vyšla řada studií, které ukazují, že pití kávy - ve skutečnosti pití hodně kávy - má významné zdravotní přínosy. Ve skutečnosti, někteří navrhli, že by mohlo být velké výhody v pití hojných množství . Velkou nezodpovězenou otázkou však bylo, zda existuje nějaké množství kávy, které je ve skutečnosti „příliš mnoho“. Zdá se, že nyní zbrusu nová studie, která zkoumala 347 077 pijáků kávy, odpověděla: přesný počet šálků kávy, u kterých by se mohly začít objevovat zdravotní problémy, a dokonce by mohl převážit přínosy.Neskrýváme míč. Syntetizací několika z dřívějších „pozitivních“ studií s novým studiem z University of South Australia, které navrhuje horní hranici, můžeme přijít s dokonalým počtem: Pět šálků kávy denně .Zde je pozadí, nová studie a proč, pokud jde o kávu, pět je magické číslo.Nejprve vypijte více kávyZa prvé, výhody. Studie po studii po studiu naznačuje skutečné přínosy pití kávy ze zdravotního hlediska. Jako kávovník jsem sám sledoval několik z nich v průběhu let, včetně: Studie, ve které vědci financovaní American Heart Association a University of Colorado School of Medicine zjistili, že riziko srdečního selhání nebo mrtvice kleslo o 8 procent za každý další šálek kávy denně.Britská studie o 498 123 lidech zjistila, že u těch, kteří obvykle pili kávu, bylo o 10 až 15 procent méně pravděpodobné, že během jakéhokoli desetiletého období zemřou než pijáci bez kávy.Studie na Stanfordské univerzitě, která během několika let sledovala 100 lidí, zjistila, že pijáci kávy mají tendenci žít déle než pijáci bez kávy . Teorie - jen teorie, ale stále - byla taková, že zvýšená spotřeba kofeinu může působit proti „základnímu zánětlivému mechanismu spojenému se stárnutím člověka“.Španělská studie zjistila, že pití čtyř šálků kávy denně vedlo k 64% nižšímu riziku úmrtí mezi účastníky studie ve srovnání s nápoji bez kávy. Pokud si přečtete všechny tyto studie, přijdete s myšlenkou, že pití až čtyř šálků kávy denně může mít některé významné zdravotní přínosy. Ale pokud jsou čtyři dobré, tak co pět? A pokud je pět dobrých, proč ne 10?Ale pak, zastavte se v pětI když se považuji za docela vážného pijáka kávy, pravdou je, že bych jen zřídka obešel kolem tří šálků denně: jeden nebo dva se snídaní a snad jeden odpoledne.Podle této nové studie z jižní Austrálie však mám ještě nějaký prostor, než půjdu do nebezpečné oblasti. Problém, jakmile ho dosáhnete, je bod, ve kterém může zvýšená stimulace vést k srdečním onemocněním. "Abychom si udrželi zdravé srdce a zdravý krevní tlak, lidé musí omezit své kávy na méně než šest šálků denně - podle našich údajů šest bylo bodem zlomu, kde kofein začal negativně ovlivňovat kardiovaskulární riziko," řekla profesorka Elina Hyppönen z australského centra precizního zdraví, jednoho z autorů studie.Konkrétně, jakmile dosáhnete šesti šálků kávy denně, podle studie se riziko srdečních chorob zvyšuje o 22 procent.  Zhou, et al. “Long-Term Coffee Consumption, Caffeine Metabolism Genetics, and Risk of Cardiovascular Disease: a Prospective Analysis of up to 347,077 Individuals and 8368 Cases.” OUP Academic, Oxford University Press, 6 Mar. 2019, https://academic.oup.com/ajcn/article-abstract/109/3/509/5369955?redirectedFrom=fulltext https://www.eurekalert.org/pub_releases/2019-05/uosa-aco051019.php.