Výsledky vyhledávání pro dotaz o kávětextmletí:

Výsledky vyhledávání v sekci: Blog

Kolik kofeinu je v šálku kávy?

Pro mnoho z nás je šálek kávy nedílnou součástí ranního rituálu nebo odpolední přestávky. Káva je však víc než každodenní potěšení. Důvodem jeho popularity je, že je to také jemný stimulant. V moderování může káva příjemně začít ráno nebo vás přes odpolední propad.Ale je možné získat příliš mnoho dobré věci. Znalost obsahu kofeinu v každém druhu kávy je dobrý způsob, jak sledovat příjem kofeinu a ujistit se, že nemáte moc dobré věci.Doporučené úrovně spotřeby kofeinuPodle kliniky Mayo může zdravý dospělý konzumovat až 400 mg kofeinu denně. Toto číslo však může ovlivnit mnoho okolností, například užívání léků, těhotenství a nespavost. Klinika Mayo odhaduje, že 400 mg kofeinu představuje asi čtyři 8-unce šálků kapající nebo filtrační kávy.Možné vedlejší účinky příliš mnoho kofeinuNadměrné pití kávy může samozřejmě vést k přílišné stimulaci. Všechno od pocitu nervozity až po úzkost a spánek je možným vedlejším účinkem pití příliš velkého množství kofeinu. Vysoký krevní tlak a vyšší srdeční frekvence jsou závažnějšími možnými vedlejšími účinky.Dále je kofein považován za návykovou látku; je klasifikován jako tvrdý lék „Schedule 1“, jako je kokain a amfetaminy. I když je to legální droga, stále je to droga a měla by být používána zodpovědně. To znamená, že nenahrazujeme spánek kávou (tolik, jak bychom si mohli přát)!Účinky kofeinu opouští váš systém nějakou dobu. Káva, kterou si užíváte pozdě v noci, může v noci ztěžovat usínání. A špatný noční spánek může zase vést ke zvýšené spotřebě kávy.Protože kofein je návykový, může drasticky snížit příjem kofeinu vést k abstinenčním příznakům, jako je ospalost a bolesti hlavy. Někteří lidé mají více úspěchu snižování kofeinu postupně.Přínosy kofeinu pro zdravíExistuje také dobrá zpráva pro pijáky kávy. Podle Harvard Medical School nedávné studie naznačují, že pití kávy může mít pozitivní dopad na zdraví. Možné přínosy pro pijáky kávy zahrnují snížené riziko Alzheimerovy choroby, cukrovky, Parkinsonovy choroby, některých typů rakoviny, srdečních záchvatů, mrtvice a onemocnění jater. Mezi další výhody patří zlepšený fyzický výkon a kompenzace účinků fyzické námahy.Kolik kofeinu je v šálku kávy?Průměrný 8-uncový šálek kávy obsahuje kdekoli od 90-200 mg kofeinu. Množství kofeinu se může v jednotlivých kávových nápojích velmi lišit. A dokonce i bezkofeinová káva  není zcela bez  kofeinu - bez kofeinu má malé množství kofeinu.Široký sortiment je způsoben tím, že každá vařená káva bude mít různá množství kofeinu v závislosti na:Typ kávových zrnPivovarská technika (kapání, perkulace, francouzský tisk atd.)Typ mletí, který používáte (hrubý nebo jemný)Množství použité mleté ​​kávyPojďme se ponořit do každého z těchto faktorů.Typ kávových zrnKávová zrna Arabica mají mnohem méně kofeinu než kávová zrna Robusta. Fazole Robusta mají ve skutečnosti téměř dvakrát kofein. Pokud chcete pít více než několik šálků kávy denně, rozhodněte se pro fazole Arabica. Díky složitějšímu chuťovému profilu a tónům světlé kyselosti nabízejí fazole Arabica jak jemnější zážitek z pití kávy, tak i ten, který si můžete vychutnat častěji.Metoda vaření kávyMetoda extrakce, kterou používáte k přípravě kávy, ovlivňuje množství kofeinu v šálku. Ponořovací metody, kdy se mletá káva a studená nebo horká voda kombinují, mají tendenci extrahovat více kofeinu. Hrubší moučky upřednostňované při ponořovacích metodách však mají také menší povrchovou plochu než jemněji mletá káva. To snižuje množství extrahovaného kofeinu. French press káva nakonec má o něco méně kofeinu než překapávaná, káva z moka konvice nebo filtrovaná káva na ekvivalentní porci. Perkolující výtažky více kofeinu z kávy.U studené vařené kávy je hrubá mletá káva v dlouhodobém kontaktu s vodou. Ale protože mletí je hrubé a voda studená, je extrakce potlačena. Pivo se často vaří jako koncentrát kávy, který se má ředit. Vzhledem k tomu, že studené pivo je také notoricky hladké, jde to pěkně dolů. Mohlo by to usnadnit pití silnějšího chladu, a tím ho přehánět na kofeinu.Je také snadné to přehánět ledovou kávou, zejména pokud přidáváte sladidla a mléko, které maskují sílu kávy.Druh praženíTmavší pražení mají tendenci mít těžší texturu a hlubší chuť čokolády, ořechů a karamelu. Ale zatímco tmavě pražené zrna chutnají silně, v kofeinu nejsou nutně silné. Ve skutečnosti lehká pražená káva ve skutečnosti obsahuje o něco více kofeinu .Velikost porceZní to příliš zjevně, ale je velmi snadné ji přehlédnout. Když říkáme, že je přibližně 100 mg kofeinu na šálek uvařené kávy, znamená to 8-unci šálku.Protože žijeme v kultuře, kde jsou velikosti podávání tak často velké, a kde rychlé občerstvení také podává kávu, porce kávy mohou pravidelně přesahovat 8 uncí. Možná budete mít 12-uncí šálek kávy, nebo dokonce 14-16-unce šálek. To, co považujete za normální šálek kávy, může být ve skutečnosti šálek a půl nebo dokonce dva.Dokonce i vaše oblíbená kavárna je schopna mít standardní porce větší než 8 uncí. Kolik šálků kávy můžete denně vypít, hodně záleží na velikosti šálku.Obsah kofeinu v EspressuMnožství kofeinového espressa, které obsahuje, je snadné podceňovat. Espresso a káva jsou dvě různé věci . Ano, výstřel espressa je malý. Ale tento 1-uncový snímek espressa má asi polovinu obsahu kofeinu v 8-unci šálku kávy. Pokud jste pijanem espressa, je velmi snadné dosáhnout limitu kofeinu za den.Co když se vám líbí nápoj na bázi espressa? Všechno to dušené mléko nekousí kofein - jen to uřízne hořkou hranu uvařeného nápoje a možná i vaše vnímání skutečné spotřeby kofeinu.Ostatní kofeinové nápoje a zdroje kofeinuKáva není v žádném případě jediným možným zdrojem kofeinu v každodenním životě. Černý čaj i zelený čaj obsahují kofein. Nealkoholické nápoje mohou být zdrojem kofeinu. Energetické nápoje mohou obsahovat stejné množství - a někdy i více - kofeinu než káva. Vedlejší poznámka: Pokud jste stále na plotě o tom, zda jít s kávou nebo energetickým nápojem, zvažte naši konzumaci kávy vs. energetických nápojů .Mnohé zdroje kofeinu jsou méně zřejmé. Čokoláda - a zejména ty, které obsahují vysoké procento kakaové sušiny - mohou obsahovat značné množství kofeinu. Bez kofeinu mohou být u kofeinu překvapivě také látky pro zmírnění bolesti.Všechny tyto další zdroje mohou samozřejmě přidat k vaší denní kvótě na spotřebu kofeinu, čímž se sníží množství kávy, kterou můžete pít. Pokud si kávu opravdu užíváte, podívejte se na štítky jiných potenciálních zdrojů kofeinu a najděte náhražky.Kofein ve vašich oblíbených kávových nápojíchTyto hladiny kofeinu v populárních kávových přípravcích se běžně shodují a jsou dobrým výchozím bodem pro stanovení vaší spotřeby kofeinu. Jak uvidíte, metoda vaření piva hraje rozhodující roli:Percolated káva, 8 unce porce - 200 mg kofeinuFiltrujte nebo odkapávejte kávu, podávejte 8 uncí - 95-165 mg kofeinuKáva z Frenchpressu, 8-uncová porce - 107 mg kofeinuEspresso, 1 unce  - 47-64 mg kofeinuKáva studená, 12 uncí - 150 mg kofeinuSečteno a podtrženoSe všemi výše uvedenými faktory není přesné stanovení množství kofeinu při podávání kávy vždy přímočarou záležitostí.Věnujte pozornost tomu, jak vás káva cítí. Pokud vám navíc šálek kávy způsobí nervozitu, nebo pokud nespíte tak zdravě, jak byste si přáli, můžete zvážit snížení příjmu kávy nebo jen omezit spotřebu kávy na ráno a brzy odpoledne.Moderování je klíčem k tomu, jak si vychutnat kávu naplno a zajistit, že je to pozitivní součást vašeho dne. Pití vysoce kvalitní kávy  méně často a skutečné zaměření na zážitek je skvělý způsob, jak snížit množství kofeinu, který konzumujete, aniž by se omezilo potěšení z pití kávy.

Top 5 chyb při vaření kávy, které lidé dělají:

Chyba č. 1Vložení kávových zrn / mouček do mrazničkyOpravitKáva by měla být vždy skladována na chladném a suchém místě. Ponechání v mrazničce způsobí, že ztratí svěžest a absorbuje nežádoucí vlhkostChyba č. 2Nepoužívá se dostatek kávy na šálek Opravit Většina lidí používá mnohem méně než doporučených 1-2 stolních lžic na 6oz vody, což má za následek slanou nebo slabou kávu.Chyba č. 3  Použití kohoutku / nefiltrované vodyOpravit Použijte filtrovanou nebo balenou vodu, pokud vaše voda z vodovodu není dobrá nebo propůjčuje silný zápach nebo chuť, například chlor. Může to znít hloupě, ale protože káva je vyrobena pouze ze 2 ingrediencí, kvalita vody je velmi důležitá.Chyba č. 4 Použití nesprávné grind pro daný styl vařeníOpravit Většina lidí neví, že je třeba mlít vaše zrna jinak podle toho, jakým způsobem vaříte kávuChyba č. 5Var při špatné teplotěOpravit Ideální teplota vaření kávy je mezi 195 a 205 stupni nebo asi 30-45 sekund z varu. Použití kávy hned z varu povede k hořké kávě . Naopak, pokud necháte vodu příliš dlouho vychladnout, vaše káva bude chutnat slabě.